الزام بانک هاي خوزستان به سرمايه گذاري در کارون

تاریخ انتشار : 1400/09/28

اهواز- معاون اقتصادي استاندار خوزستان گفت: بانک‌ها را ملزم کرديم که هر کدام يک سرمايه گذاري در رودخانه کارون داشته باشند تا علاوه بر جذب گردشگر به اين رودخانه، بر زيبايي هاي آن بيفزاييم.

 

به گزارش خبرنگار مهر، رضا فتوحي ظهر امروز شنبه در نشست کميسيون هماهنگي بانک‌هاي استان خوزستان گفت: اين جلسه به منظور وحدت رويه و استفاده بهينه از منابع خدادادي که اين استان دارد، برگزار شده است.

وي افزود: بحث اعطاي تسهيلات به بخش‌هاي کشاورزي، توليدي، مرغداري و باغداري يکي از موضوعات اساسي اين جلسه بود که در اين راستا تصميمات خوبي گرفته شد.

معاون اقتصادي استاندار خوزستان بيان کرد: همچنين اعطاي تسهيلات به بخش شيلات به ويژه به پرورش ميگو در شهرستان‌هاي يکي ديگر از موضوعات مهمي است که در جلسه امروز مطرح شده و تصميم گرفته شده که بانک‌ها را ملزم کرديم که سرمايه گذاري را در راستاي بهبود اين بخش‌ها و جذب سرمايه گذار اقدام کنند.

فتوحي نيز از الزام بانک‌ها براي پرداخت تسهيلات به بخش گردشگري خبر داد و افزود: رودخانه کارون که از وسط شهر اهواز عبور مي‌کند يکي از مناظر زيبا و ديدني شهر است به همين دليل بانک‌هاي استان را ملزم کرديم که هر کدام يک سرمايه گذاري در رودخانه کارون داشته باشند تا علاوه بر جذب سرمايه گذار و همچنين گردشگر به اين رودخانه، بتوانيم بر زيبايي‌هاي آن بيفزاييم.

وي همچنين گفت: در خصوص صنايع پتروشيمي و صنايع زنجيره پايين دستي آن نيز به بانک‌ها اعلام شده در اين راستا همکاري‌هاي لازم را داشته باشند تا منابع استان به هدر نرود و در بحث‌هاي اشتغال، توليد ثروت و هم چنين با توليدات داخلي به خودکفايي رسيده و از وارداتي نداشته باشيم.

معاون اقتصادي استاندار خوزستان گفت: در خصوص شهرک‌هاي صنعتي و کشاورزي نيز اگر بشود با منابعي آنها را راه اندازي و احيا کرد با بانک‌ها صحبت شده و مصوب شده که يک بازيد و بررسي از اين شهرک‌هاي نيمه راکد يا راکد کنند تا تسهيلاتي نيز به آنها ارائه شود.