تامين مالي زنجيره‌اي باعث شفافيت تخصيص منابع مي‌شود

تاریخ انتشار : 1400/10/15

مديرعامل بانک مسکن با اشاره به آمادگي زيرساخت‌هاي اين بانک براي اجراي طرح تامين مالي زنجيره‌اي، گفت: اجراي اين طرح باعث شفافيت و افزايش نظارت بر تخصيص منابع مي‌شود.

به گزارش ايبِنا، محمود شايان درباره مشارکت بانک مسکن در طرح تامين مالي زنجيره‌اي گفت: تفاهم‌نامه‌اي بين وزارت صمت و ۷ بانک منعقد شد که از اين پس به جاي فاکتور کاغذي، صورت حساب الکترونيکي از طريق سامانه جامع تجارت الکترونيک صادر مي‌شود.

شايان تصريح کرد: اين طرح باعث مي‌شود که هم شفافيت فعاليت‌ها بالا رود و هم براي تامين منابع، تسهيلات کمتري به يک کالا اختصاص پيدا بکند و توزيع منابع عادلانه‌تر شود زيرا در طرح زنجيره تامين به جاي اينکه چند بار به يک مرکز صنعتي توسط چندين بخش مهم صنعتي اعتبار تخصيص داده شود يک بار اين تخصيص صورت مي‌گيرد.

وي افزود: اجراي اين طرح باعث مي‌شود که هم قيمت کالاها شفاف‌تر شود و هم نظارت بيشتري صورت گيرد که تسهيلات مضاعفي به يک کالا پرداخت نشود و نظام عادلانه‌تري شکل بگيرد.

مديرعامل بانک مسکن با اشاره به اقدامات اين بانک براي اجراي طرح زنجيره تامين مالي گفت: زيرساخت‌هاي لازم براي اين طرح از سوي بانک مسکن ايجاد شده و الکترونيکي شدن صورت حساب و معاملات و مجوزهايي که توسط بانک مرکزي ارائه مي‌شود اتفاق خوبي است که اميدواريم باعث رشد و شکوفايي اقتصاد کشورمان بشود.