خاندوزي: فردا يک شروع ديگر در اجراي مصوبات اقتصادي است

تاریخ انتشار : 1400/11/06

تهران- ايرنا- سيد احسان خاندوزي وزير امور اقتصادي و دارائي در توئيتي تاکيد کرد که ان‌شاءالله فردا (چهارشنبه) روز يک شروع ديگر در اجراي مصوبات اقتصادي خواهد بود.

به گزارش ايرنا، اين توئيت خاندوزي پس از چهارمين گفت وگوي زنده تلويزيوني رئيس‌جمهور با مردم بود که آيت الله رئيسي در اين گفت وگو در پاسخ به پرسشي درباره وضعيت بورس گفت: وضعيت بورس از ميراث‌هاي به‌جا مانده دولت قبل است‌. بورس به هيچ عنوان نبايد قلک تأمين مالي دولت باشد.

رئيس جمهور همچنين با اشاره به اينکه نشست قبل از گفت وگوي امشب هم در مورد بورس بود، تاکيد کرد: از دغدغه مردم عبور نمي‌کنيم تا به آرامش برسند و فردا وزير اقتصاد، تصميمات دولت در مورد بورس را اعلام خواهد کرد.

همچنين امشب جلسه ستاد اقتصادي دولت به رياست محمد مخبر معاون اول رياست جمهوري و با حضور وزراي صمت، اقتصاد، نفت، رفاه، محسن رضايي معادن اقتصادي و سيد مسعود ميرکاظمي رياست سازمان برنامه و مجيد عشقي رياست سازمان بورس برگزار شد.

در اين جلسه سقف قيمت گاز طبيعي طبق مصوبه قبلي ستاد، پنج هزار تومان براي خوراک و ۲ هزار تومان براي سوخت مورد تاييد مجدد قرار گرفت. مصوبه مربوطه امشب و يا فردا به وزارت نفت ابلاغ  شده و بر اين مبنا به مجلس ارسال مي شود.

همچنين مصوب شد که اين سقف پنج هزار تومان خوراک و ۲ هزار تومان سوخت در بهمن و اسفند امسال اعمال شود لذا شرکت هاي پتروشيمي و فولادي شاهد کاهش قابل ملاحظه قيمت گاز خود در ماه جاري خواهند بود.