رايزني ايران و روسيه در زمينه همکاري‌هاي دو کشور در حوزه سرمايه‌گذاري

تاریخ انتشار : 1400/12/14

معاون‌ وزير اقتصاد و رئيس کل سازمان سرمايه گذاري و کمک‌هاي اقتصادي و فني ايران در نشستي مجازي با ايلچيف معاون وزير توسعه اقتصادي روسيه، حوزه‌هاي مختلف همکاري‌هاي مشترک را مورد بحث و مذاکره قرار دادند.

به گزارش ايلنا از وزارت اقتصادي و دارايي ايران، در اين وبينار تخصصي، طرفين ضمن گفتگو در خصوص ايجاد کارگروه مشترک سرمايه گذاري براي همکاري در خصوص زمينه هايي نظير اقتصاد ديجيتال، چگونگي تسهيل حضور سرمايه گذاران دو کشور را مورد بررسي قرار داده و نکات و دغدغه هاي مسئولان و نمايندگان بخش هاي دولتي و خصوصي دو کشور که در حوزه هاي مورد اشاره، فعاليت قابل توجهي دارند را با يکديگر تبادل نمودند.

اين وبينار تخصصي بدنبال سفر ماه گذشته رئيس محترم جمهور اسلامي ايران  به مسکو و عزم رهبران دو کشور به توسعه همه جانبه روابط دوجانبه، برنامه ريزي و اجرا گرديد.

مشورت ها و هماهنگي هاي مقامات دو کشور براي عملي ساختن برنامه هاي روابط دو جانبه در حوزه اقتصادي، مستقل از فشارها و تاثيرگذاري هاي طرف ثالث و نيز تحولات منطقه اي و بين المللي با قوت ادامه داشته و طرفين در حال ارزيابي راه هاي مختلف توسعه همکاري ها، عليرغم فشارهاي بيروني هستند.